آن سوی جهان

دنیا را با زاویه دگر باید نگریست

مقدمتان را در این وبلاگ ارج می نهیم.

Alternative content





صندلی جزغاله با حضور آقایان پشم چی و ابروزنی


نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در شنبه 25 بهمن 1393

مسواک زدن را بیاموزیم

احتمالا شما نيز روزانه دو الي سه بار دندان هايتان را مسواک مي زنيد و شايد تصور مي کنيد در اين کار خبره شده ايد. اما بايد بدانيد بدون اينکه متوجه بشويد خطاهايي مرتکب مي شويد. در اين مطلب با 5 خطايي که اغلب ما حين مسواک زدن مرتکب مي شويم آشنا خواهيد شد.

1.عجله مي کنيدبه عقيده ي کارشناسان يکي از خطاهاي شايع مسواک زدن زماني کوتاهي است که براي اين کار اختصاص داده مي شود. براي اينکه به خوبي دندان هايتان را مسواک بزنيد بايد حدود دو دقيقه وقت براي اين کار صرف کنيد. زمانيکه با عجله مسواک مي زنيد نمي توانيد جرم هاي دندان را از بين ببريد. نتايج يک پژوهش انگليسي نشان مي دهد دو سوم افرادي که از بيماري مربوط به لثه رنج مي برند افرادي هستند که با وجود توصيه هاي دندان پزشک شان باز از اختصاص دادن دو دقيقه به مسواک زدن کوتاهي کرده اند. زمانيکه مسواک را به دست مي گيريد به ساعت خود نگاه کنيد و دو دقيقه از وقت با ارزش تان را به اين کار مهم اختصاص دهيد
2. دقت نمي کنيد : خطاي ديگري که زياد مرتکب مي شويد اين است که حين مسواک زدن برخي از مناطق دهان را فراموش مي کنيد. بايد با دقت يکسان جلو، عقب و روي دندان ها و همچنين لثه ها، زبان و کام را تميز کرد. اغلب بخش هايي از دهان که مسواک به راحتي به آنجا نمي رسد مثل دندان هاي عقب رها مي شوند. بايد توجه داشته باشيد که با حوصله و دقت مسواک بزنيد. برخي افراد در مسواک زدن تمام دندان ها تنبلي به خرج مي دهند. 
3. مسواک را بيش از حد روي دندان ها فشار مي دهيد : آيا از آن دسته افرادي هستيد که تصور مي کنند هر چه بيشتر مسواک را فشار دهند دندان ها بهتر تميز مي شوند؟ بايد بگوييم متاسفانه اشتباه مي کنيد. به کار بردن انرژي زياد در حين مسواک زدن از آن دسته خطاهاي رايجي است که تمام مراجعين به دندان پزشکان مرتکب مي شوند. فشار دادن مسواک روي دندان ها باعث مي شود بافت لثه ها از دندان ها فاصله بگيرد و از بين برود. حتي امکان دارد به حساسيت دنداني يا افتادگي دندان دچار شويد. خلاصه اينکه با دندان هايتان مهربان باشيد. دندان پزشکان توصيه مي کنند از مسواک هاي نرم استفاده کنيد. زيرا اينگونه مسواک ها به دندان آسيب نمي رسانند و راحت تر روي دندان ها مي لغزند. 
4.حرکاتتان اشتباه است : اگر مسواک زدن از رشته هاي المپيک بود به نظرتان چه امتيازي از هيات داوران دريافت مي کرديد؟ اگر مسواک را به صورت افقي از عقب به جلو و بر عکس روي دندان هايتان مي کشيد امتياز بالايي نسيب تان نمي شد. مسواک را با حرکات دوراني کوتاه و ملايم روي دندان هايتان حرکت دهيد. نزديک لثه ها يک زاويه ي 45 درجه به مسواک بدهيد و از بالا به پايين مسواک بزنيد. 
5. در استفاده از خمير دندان زياده روي مي کنيد  : زياده روي در خمير دندان في نفسه آسيبي به دندان ها نمي زند اما امکان دارد به خاطر اينکه دوست نداريد دهانتان پر از کف باشد زمان مسواک زدن را کوتاه کنيد. براي کودکان لايه ي نازکي از خمير دندان کافيست و براي بزرگسالان اندازه ي يک نخود يا تيله بس است و بهتر است زياده روي نکنيد.
منبع:ريدرزدايجست

 



:: برچسب‌ها: مسواک زدن , علی شیرخورشیدی , امیررضا شیرخورشیدی,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در یک شنبه 14 دی 1393

روزه داری در ایام طولانی برای بدن مضر است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در این چند سال اخیر همزمانی ماه مبارک رمضان با تابستان باعث شده تا خیلی ها به دلیل روزهای بلند و گرمی هوا اذعان کنند که روزه گرفتن برای سلامتی مضر است و به این بهانه از روزه گرفتن سر باز بزنند.

اما آنچه که بارها درباره فواید روزه داری گفته شده مسئله ای نیست که به راحتی بتوان از آن چشم پوشی کرد و ساعات طولانی روز را بهانه ای برای روزه نگرفتن قرار داد.

روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای روزه دار دارد و فارغ از تشنگی که ممکن است برای بدن مضر باشد (که البته راه حل هایی برای آن هم در نظر گرفته شده)، می تواند یک ماه تمام سیستم های گوارشی بدن را تنظیم کند.

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگویی فواید روزه داری را شرح داده است.

چربی بالا فرصت مناسبی برای روزه داری

حتی اگر تمام وعده های سحر و افطار را مفصل برگزار کنید و چیزی برای خوردن کم نگذارید باز هم در ماه مبارک رمضان 20 تا 30 درصد مصرف غذا کاهش پیدا می کند. دکتر کیمیاگر معتقد است این کم شدن مواد غذایی، به کم شدن چربی‌های ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و نیز فعال شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

از طرفی در مدت روزه داری، دستگاه گوارش برای چندین ساعت خالی می‌ماند و در واقع این دستگاه و سایر دستگاه‌هایی که به گونه‌ای در هضم و جذب مواد غذایی دخالت دارند، استراحت کرده و پس از روزه داری به شیوه بهتری اعمال خود را انجام خواهند داد.

باید این واقعیت را پذیرفت که روزه گرفتن باعث استراحت معده می شود چرا که در حالت روزه اسید معده به جای غذا به وسیله صفرا، خنثی می‌شود و زخم معده ایجاد نمی‌شود. البته این نکته نیز باید حتما مورد توجه قرار گیرد که در زمان افطار افراد از پرخوری زیاد خودداری کنند، چرا که همین پرخوری باعث زیان های زیادی برای دستگاه هاضمه می شود.



دکتر کیمیاگر در مورد فواید روزه به خصوص روی بیماران با چربی بالا تاکید می کند و می گوید: چندین ماه غذا خوردن مدام باعث می شود تا چربی های مضری در بدن وجود داشته باشد و این یک ماه روزه داری کمک زیادی به تنظیم کردن چربی های نامطلوب بدن می کند. در واقع روزه داری برای اغلب کسانی که گرفتار یک عادت غذایی نامناسب هستند، یک فرصت است برای اینکه این عادت ها را کنار بگذارند.

روزه یعنی کم خوردن و کم آشامیدن در مدت معینی از سال و این بهترین راه معالجه و حفظ تندرستی است که طب قدیم و جدید را از این حیث متوجه خود ساخته، مخصوصاً امراضی را که به آلات هاضمه به خصوص کلیه و کبد عارض می شود و توسط دارو نمی توان آنها را علاج کرد، روزه بخوبی معالجه می کند، چنانچه بهترین داروها برای برطرف کردن سوء هاضمه روزه گرفتن است، مرض مخصوص کبد نیز که موجب یرقان می گردد، بهترین طریقه معالجه اش همانا روزه گرفتن است، چه آنکه ایجاد این مرض اغلب اوقات بواسطه خستگی کبد است، که در مواقع زیادی عمل و فعالیت نمی تواند صفرا را از خون بگیرد. پس بهتر است که این بیماران این یک ماه را از دست ندهند.

همه چیز به سلامت جسم ختم نمی شود

شما شاید در مورد فوایدی که روزه بر سلامت جسم می گذارد تا به حال زیاد شنیده باشید، اما تأثرات روانی روزه داری بحثی است که کمتر به آن پرداخت شده که دکتر کیمیاگر آن را تشریح می کند: روزه داری اسلامی موجب کاهش استرس و اضطراب در بین افراد می‌شود. روزه داری اسلامی همان روزه داری صحیح و اصولی است و با روزه داری برای ترس از عسر و حرج و روزه داری برای رژیم لاغری متفاوت است.

یک روزه‌داری و این همه فایده!/ روزه داری، یگانه مبارزه با سرطان

البته این روزه داری آدابی دارد که باید آن را رعایت کرد تا به سلامت روح کمک شود. مثلا اینکه غذاهای سحر روزه داران باید کم حجم و خواب آن‌ها نیز متناسب باشد و روزه داران از خوابیدن پس از خوردن سحری اجتناب کنند. روزه داری موجب امتناع افراد حتی از خوردن مواد حلال مانند آب می‌شود و این امتناع از حلال‌ها نیز اراده انسان را قوی می‌کند. عصبانیت‌های برخی از افراد به هنگام روزه داری به علت پرخوری آن‌ها به هنگام سحر است؛ که بدن را در طول روز برای جذب آب فعال می‌کند.

افراط نکنید

دکتر کیمیاگر اما توصیه هایی به روزه داران دارد تا این ماه را بدون سختی بگذرانند. چند توصیه که می تواند روزهای بلند تابستان و عطش و تشنگی گرمای این ماه را برای شما کمتر کند. مصرف نشاسته و پروتئین در ماه مبارک رمضان، انرژی و غذاهای گوشتی می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن را در ماه رمضان تامین کند.

روزه داران از خوردن غذاهای شور در این ماه پرهیز کنند و حتی الامکان در این ماه، نمک را با احتیاط مصرف کنند. مصرف نمک و غذاهای شور فقط عطش روزه دار را بیشتر خواهد کرد. روزه داران در این ماه از افراط در مصرف مواد غذایی پرهیز کنند.

فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز نمودن از غذاها در یک مدت کوتاه، آن است که چون معده در طول مدت یازده ماه مرتب پر از غذا بوده و در مدت یک ماه روزه داری، مواد غذایی خود را دفع می کند و همین طور کبد، که برای حل و هضم غذا مجبور است دائماً صفرای خود را مصرف کند در مدت سی روز ترشحات صفراوی را صرف حل کردن باقیمانده غذای جمع آوری شده خواهد کرد.

یک روزه‌داری و این همه فایده!/ روزه داری، یگانه مبارزه با سرطان

دستگاه هاضمه در نتیجه کم خوردن غذا اندکی فراغت حاصل نموده و رفع خستگی می کند. افراد روزه دار باید بدانند که استفاده از انواع میوه و سبزیجات، می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد غذایی پرنمک باشد. همچنین مصرف شیر فراوان نیز سبب رفع تشنگی می‌شود. استفاده از غذاهایی که آسان هضم می‌شود و باعث جذب انرژی لازم در بدن می‌شود، به روزه داران توصیه می‌گردد.

پزشکان خارجی درباره فواید روزه چه می گویند؟

ایرانی ها شاید تنها کسانی باشند که با بهانه های مختلف سعی می کنند از روزه گرفتن سر باز بزنند. این در حالی است که خیلی از پزشکان دیگر کشورها بر مفید بودن روزه تاکید کرده اند.

دکتر کارلوی آمریکایی در مورد فواید روزه می گوید: تنها طریق قطع ریشه سرطان روزه است و بس. درمان از طریق روزه فایده ویژه ای در بیماری های کم خونی، ضعف روده ها، التهاب بسیط و مزمن، دمل های خارجی و داخلی، سل، نِقرس، بیماری های چشم، مرض قند، بیماری های جلدی، بیماری های کلیه، کبد، و اسکلیرور، روماتیسم، استسقا، نوراستنی، عرق النساء، خراز (ریختگی پوست) و بیماری های دیگر دارد.

یا دکتر اتوبو خنگر در کنگره پزشکی بغداد گفته که شخص روزه دار با سوزاندن رسوبات بیمارگونه و چربی های زائد بدن، کوره متابولیسم خود را می افروزد. در مدت 50 سال که از تأسیس کلینیک اتوبوخنگر می گذرد، بیش از 50 هزار بیمار در این کلینیک، توسط روزه درمان شده اند. دانستن فلسفه احکام، سبب معرفت و شناخت بیشتر نسبت به دین می گردد و همین شناخت، باعث تقویت اعتقاد و ایمان انسان خواهد شد.

دکتر کارل (فیزیولوژیست بزرگ فرانسوی) نیز معتقد است: لزوم روزه داری در تمام ادیان تأکید شده است. در روزه ابتدا گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و بعد ضعف احساس می شود، ولی در عین حال کیفیات پوشیده ای که اهمیت زیادی دارند، به فعالیت می افتند و بالاخره تمام اعضا مواد خاص خود را برای نگهداری و تعادل محیط داخلی و قلب قربانی می کنند.



:: برچسب‌ها: علی شیرخورشیدی , امیررضا شیرخورشیدی , روزه داری,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در شنبه 21 تير 1393

درد و دل.....

به نام خدایی چهار فصل البته بجز آلودگی هوا...

یه سلام گرم تو این هوای سرد خیلی میچسبه. اما نکته جالبش اینجاست که هوای تهران سرد هست ولی خبری از برف نیست. خدا رحم کرده زمستونه.....

برام خیلی جالبه از این نظر که ما 22 مطلب تو این وبلاگ قرار داده ایم، اما دریغ از یک نظر سازنده و قابل فهم.

تمامی نظرات رو اگر مشاهده کنید متوجه این حقیقت و فاجعه می شوید چراکه تمامی نظرات مربوط می شود به تبادل لینک، خرید اینترنتی و از این قبیل .

والا تا اونجایی که من اطلاع دارم همیشه توی جامعه افرادی راجع به مطالبی نظرات یا انتقاداتی می کنند که سازنده باشد نه اینکه بیایند دور هم جمع شوند و به جای نظر دادن تبادل لینک بکنند.

بعد نیست بعضی وقتها یه کم از خودمان خجل شویم چراکه ما ما دیگر بچه نیستیم و بزرگ شده ایم.

عزیزان من این فقط درد و دل نویسندگان این وبلاگ بود که به سمع و نظرتان رساندیم.

شاد باشید.

 



:: برچسب‌ها: علی شیرخورشیدی, امیررضا شیرخورشیدی, آلودگی هوا,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 27 دی 1392

خواسته هاي يك مــــــــــــــــادر پير: (حتماً تا آخر بخونين)

عزیزم:

آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی،

اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم و یا نتوانستم لباسهایم را بپوشم

اگر صحبت هایم تکراری و خسته کننده است

صبور باش و درکم کن

یادت بیاور وقتی کوچک بودی مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت را عوض کنم

برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم

وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن

وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم، با تمسخر به من ننگر

وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند، فرصت بده و عصبانی نشو

وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند، دستانت را به من بده، همانگونه که تو اولین قدمهایت را کنار من برمیداشتی.

زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم، عصبانی نشو؛ روزی خود میفهمی

از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم، خسته و عصبانی نشو.

یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم.

کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم



:: برچسب‌ها: مادر مهربان, علی شیرخورشیدی,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 15 آذر 1392

تولد یکسالگی مطالعه و دانایی

«مطالعه و دانایی یکساله شد.»

«این روز نیکو و خرسنده را به همه شما حضاران تبریک میگوییم.» 

«کامیاب و شاد باشید.»

« علی و امیررضا شیرخورشیدی »



:: برچسب‌ها: علی شیرخورشیدی, امیررضا شیرخورشیدی, تولد مطالعه و دانایی,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در پنج شنبه 9 آبان 1392

دانستن بهتر از ندانستن 1 ........

پروانه ها با پای خود مزه را احساس میکنند .

ـ شتر در هنگام تشنگی میتواند ۹۵ لیتر آب را در کمتر از ۳ دقیقه بنوشد .

ـ تعداد افرادی که سالانه از نیش زنبور میمیرند بیشتر از کسانی است که سالانه از نیش مار میمیرند.

ـ وزن اسکلت انسان بالغ ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم است .

ـ اولین اتوموبیل را مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران کرد .

ـ اولین آدامس را جان کورتیس در سال ۱۲۲۷ شمسی ساخت .

ـ تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنیة چشم است .

ـ با ۳۰ گرم طلا میتوان نخی به طول ۸۱ کیلومتر درست کرد .

ـ سومریها در قرن چهارم قبل از میلاد خط را اختراع کردند .

ـ یک دهم مردم جهان در جزیره ها زندگی می کنند .

ـ اولین تمبر جهان در سال ۱۸۴۰ در انگلستان به چاپ رسید .

ـ فیل بالغ در روز ۲۲۰ کیلوگرم غذا و۲۰۰ لیتر آب مصرف میکند .

ـ تعداد حشرات موجود در ۵/۲ کیلومترمربع زمین کشاورزی از انسانهای موجود در کل دنیا بیشتر است.

ـ هرفرد عادی درسرخود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار رشته مو دارد.

ـ ریش انسان بالغ بر ۵ تا ۱۵ هزار و یک ابرو ۴۵۰ تا ۶۰۰ تار مو دارد.

ـ گربه وسگ هر کدام ۵ گروه خونی دارند و انسان ۴ گروه.

ـ زنبور عسل دو معده دارد: یکی برای انبار کردن عسل ویکی برای غذا.

ـ سریع ترین عضله بدن انسان زبان است.

 

ـ در سال ۱۹۸۰ بوتان تنها کشور جهان بود که تلفن نداشت.

ـ طول قد هر انسان سالم برابر ۸ وجب دست خود اوست.

ـ طول رگهای بدن انسان ۵۶۰ هزار کیلومتر است.

ـ در برج ایفل ۲۵۰۰۰۰۰ پیچ به کار رفته است.

ـ میزان انرزی که خورشید در یک ثانیه تولید میکند؛ برای تولید برق مورد نیاز تمام کشورهای جهان در مدت یک میلیون سال کافی است.

ـ خنده آسانتر از اخم کردن است؛ برای خندیدن انسان از ۱۷ عضله صورت وگردن استفاده می کند در حالی که برای اخم کردن از ۴۰ عضله.

ـ گربه در گوشش ۳۲ عضله دارد.

ـ خرسها موجوداتی چپ دست هستند.

ـ مورچه به هنگام مسموم شدن همیشه روی پهلوی راست می افتد.

ـ در فصل پائیز ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار برگ درخت بلوط میریزد.

ـ درصورتی که زنی به کوررنگی مبتلا باشد ؛ فرزندان پسر اوکوررنگ میشوند.

ـ مغز انسان بیش از سایر اعضای بدن کار میکند وبیش از۲۰% از انرژی بدن را مصرف می کند.

ـ هر یک لیتر بنزین معادل ۵/۲۳ تن گیاهان مدفون شده در قرنها پیش است.

ـ ۹۰% یخ دنیا در سرزمین های قطبی است.

ـ متوسط وزن مردان در کره زمین بیش از وزن زنان است.

ـ نیاز مردان به صحبت کردن در هر روز دوازده هزار واژه، و نیاز زنان ۲۳ هزار واژه است.

ـ اگر تکثیر باکتری تا ۲۴ ساعت ادامه یابد ، توده ۲ تنی از یک باکتری بوجود می آید.

ـ وسعت و عرض کهکشان راه شیری حدود ۷۰ هزار سال نوری است.

ـ سرعت گردباد گاهی به۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

ـ عمیق ترین دریاچه جهان دریا چه بایکال در روسیه است که ۱۹۴۰ متر عمق دارد.

ـ حدود ۷ هزار نوع برنج مختلف در دنیا وجود دارد.

ـ یک میلیون کره به اندازه زمین در خورشید جای می گیرد.

ـ ۱۳۰۰ کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد.

ـ فنلاند از ۱۷۹ هزار و ۵۸۵ جزیره تشکیل شده است.

ـ زنبورها از بوی عرق بدشان می‌آید و به کسی که به نوعی بدنش بو دهد یا عطر و ادکلن زده باشد حمله می‌کند.

ـ‌ از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور عسل آرامش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده است.

ـ انسان با خوردن ۲۰ نیش از زنبور عسل در آن واحد خواهد مرد.

بدن زنبور داران در برابر نیش زنبورها مقاوم می‌شود و اغلب می‌توانند بیش

از صد عدد نیش زنبور عسل را تحمل کنند و احساس ناراحتی هم نکنند.

ـ از آنجا که زنبور عسل بی نظمی را دوست ندارد،‌ اگر جلوی کندوی آنها بایستید و مانع رفت و آمد آنها شوید به شما حمله خواهند کرد.

ـ نور خورشید فقط تا عمق ۴۰۰ متری آب دریا نفوذ می‌کند.

ـ سختی آب مشابه سختی بتن است.

ـ رعد و برقی به طول ۶/۱ کیلومتر دارای الکتریسیته کافی برای روشن کردن یک میلیون لامپ است.

ـ‌ هنگام صحبت برای بیا ن هر کلمه ۷۲ ماهیچه به کار گرفته می‌شود.

ـ لایه پوستی که آرنج را پوشانده است هر ۱۰ روز یکبار عوض می‌شود.

ـ خون میگوها آبی رنگ است، عنکبوتها خونی روشن و شفاف دارند.

ـ دانه نوعی درخت غول پیکر از خانواده کاج فقط ۰۰۵/۰ گرم وزن دارد.

ـ ۸۵% گیاهان در اقیانوسها رشد میکنند.

ـ تنها چیزی که در اسید حل نمی‌شود الماس است و فقط خیلی زیاد آن را از بین می‌برد.

ـ زرافه تازه متولد شده ۲ متر قد دارد.

ـ مغز فیزیکدان نابغه، آلبرت اینشتین ۱۵ درصد از حجم مغز انسان عادی بزرگتر بود.

ـ مارها گوش ندارند و با زبان می‌شنوند، زیرا زبان آنها به امواج صوتی بسیار حساس است.

ـ عمیق ترین جای اقیانوسهای جهان در اقیانوس آرامو عمق آن ۱۱ کیلومتر است.

ـ اسب ماده ۳۰ دندان و اسب نر ۳۶ دندان دارد.

 

این مطلب ادامه دارد.............



:: برچسب‌ها: دانستنی ها, دانستن, ندانستن, 1,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در پنج شنبه 9 آبان 1387

5 تا از بدترین دشمنان تابستانی دندان‌ها

خود من همیشه به مادرم سفارش می‌کنم حتماً یک شیشه شربت آماده در یخچال داشته باشد تا هر کس از بیرون می‌آید یک لیوان بخورد. البته خودم اول از همه سراغ آب خنک می‌روم تا شربت.اما خیلی‌ها شربت و آب میوه‌های خنک را ترجیح می‌دهند و یا به هیچ عنوان از یک پیاله‌ی پر و پیمان بستنی نمی‌گذرند چون معتقدند «جگر را حال می‌آورد». اما همین مواد غذایی تابستانی که به اصطلاح «جگر را حال می‌آورد» می‌تواند به راحتی حال دندان‌ها را بگیرد. اگر می‌خواهید بعد از تابستان چند دندان دردناک و خراب روی دستتان نماند و لبخندتان به زیبایی همیشه باشد باید در مصرف برخی از این «جگر حال بیاورها» احتیاط کنید و حتماً حواستان به بچه‌ها نیز باشد. با ما همراه باشید تا با 5 نمونه از این نشاط آورهای تابستانی که می‌تواند بلای جان دندان‌ها شود آشنا شوید.
لیموناد
چه کسی است که در گرمای خفه‌کننده‌ی تابستان دلش نخواهد یک لیوان لیموناد یا شربت آب لیموی خنک سر بکشد. اگر شما هم عاشق نوشیدنی‌های ترش و اسیدی هستید باید حواستان باشد که امکان دارد دندان‌هایتان را در معرض خطر قرار دهید. لیموترش و آب لیموترش و لیموناد اسیدی هستند و اگر عادت دارید هر روز چند لیوان از این نوشیدنی‌ها را میل کنید محیط دهانتان اسیدی شده و دندان‌هایتان آسیب می‌بینند. حواستان باشد نه تنها قند موجود در لیموترش و یا شکر اضافه‌شده به لیموناد در دهانتان اسیدی می‌شود بلکه خود لیموترش به طور طبیعی یک میوه‌ی اسیدی است و همین اسید هم به دندان‌هایتان آسیب می‌زند. اگر نمی‌توانید از نوشیدنی دلخواهتان بگذرید حتماً یک نی دم دستتان باشد و با آن نوشیدنی‌تان را میل کنید. به خاطر اینکه با این روش لیموناد یا شربت آب لیمو کمتر با دندان‌هایتان در تماس خواهد بود و امکان آسیب نیز کمتر خواهد شد.
بستنی آی بستنی
تابش بی‌امان خورشید و هوس یک پیاله بستنی وانیلی یا شکلاتی و یا هر طعم دیگر! چه چیزی لذت‌بخش‌تر از این! حالا شاید یک عدد بستنی چوبی یا یک پیاله بستنی شکلاتی مشکل چندانی به بار نیاورد اما اگر عادت دارید هر روز چند بار دست به بستنی شوید باید کمی حواستان به دندان‌هایتان باشد. قند فراوان موجود در بستنی‌ها محیط دهان را اسیدی می‌کند. فکر نکنید بستنی را خوردید و همه چیز تمام شد. قند موجود در بستنی تا حدود دو ساعت بعد از مصرف نیز در دهان باقی می‌ماند. در این صورت هم دندان‌های بی‌نوایتان در یک محیط اسیدی حبس می‌شوند و مینای دندان آسیب می‌بیند. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌شود در مصرف بستنی جانب احتیاط را رعایت کنید.
شربت‌ها و آب میوه‌های شیرین
همان طور که لیموناد و شربت آب لیمو دندان‌ها را در معرض آسیب قرار می‌دهد شربت‌ها و آب میوه‌های شیرین دیگر نیز همین کار را می‌کنند. البته خوردن یک لیوان شربت در مهمانی یا در منزل خیلی هم خوب است و کلی سرحالتان می‌آورد اما اگر عادت دارید چپ و راست یک لیوان از این نوشیدنی‌های شیرین را سر بکشید باید بدانید که به دندان‌هایتان ظلم می‌کنید. قند برای دندان‌ها مضر است. توصیه می‌کنیم 20 دقیقه بعد از مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها دندان‌هایتان را مسواک بزنید.
حواستان باشد نه تنها قند موجود در لیموترش و یا شکر اضافه‌شده به لیموناد در دهانتان اسیدی می‌شود بلکه خود لیموترش به طور طبیعی یک میوه‌ی اسیدی است و همین اسید هم به دندان‌هایتان آسیب می‌زند
یخمک و نوشمک و الی آخر
تازگی‌ها خیلی از بزرگ‌ترها در خوردن این قبیل هله‌هوله‌ها قوی سبقت را از بچه‌ها ربوده‌اند. اینجا هم مجرم اصلی قند است. اجازه ندهید بچه‌ها در خوردن این قبیل خوراکی‌ها زیاده‌روی کنند. بهتر است بلافاصله بعد از خوردن یخمک و غیره حتماً آب بنوشید.
پشمک
این هم بر وزن همان یخمک است و پای ثابت شهربازی و پارک و گشت و گذار. البته مثل زمان بچگی ما نیست که کمی پشمک را لایه یک کاغذ بپیچند و دستمان بدهند. این روزها پشمک‌ها آن قدر بزرگ و پت و پهن شده‌اند که آدم‌ها پشتشان پنهان می‌شوند. شاید پشمک قند کمتری نسبت به بیشتر نوشابه‌ها داشته باشد اما باز هم زیاده‌روی در مصرف آن دشمن دندان‌ها و لبخند زیبای شما خواهد بود.

منبع:تبیان



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 22 شهريور 1392

نوشیدن دوغ پس از غذا جذب آهن را بالا می‌برد

 


همشهری آنلاین: مصرف دوغ پس از غذا نه تنها جلوی جذب آهن را نمی‌گیرد بلکه تا حدی میزان جذب آن را بالا می‌برد.
محققان انستیتو تحقیقات تغذیه وزارت بهداشت با مطالعه سه ماهه روی 230 نفر به این نتیجه رسیدند که مصرف دوغ پس از غذا نه تنها جلوی جذب آهن را نمی‌گیرد بلکه تا حدی میزان جذب آن را بالا می‌برد.
تیرنگ نیستانی،مدیر گروه تحقیقات تغذیه‌ای انستیتو تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد تداخل مواد غذایی مختلف و جلوگیری از جذب برخی مواد غذایی خاطر نشان کرد: یکی ازمسائل مهم در تغذیه برهم ‌کنش آهن و کلسیم است که معمولاً زمان مصرف مواد حاوی کلسیم مانند لبنیات با مواد حاوی آهن باید فاصله‌ دار باشد.
وی با اشاره به اینکه آهن معمولاً به دو شکل معدنی با منشأگیاهی و آلی با منشأ حیوانی در ترکیبات غذایی وجود دارد افزود: آهن آلی که معمولاًدر گوشت قرمز و جگر وجود دارد جذب می‌شود و کمتر تحت تأثیر عوامل دیگر قرار می‌گیردولی آهن موجود در گیاهان ممکن است تحت تأثیر کلسیم کمتر جذب شود.
به گفته‌ی این متخصص تغذیه مصرف زیاد فیبرو کلسیم همزمان با آهن می‌تواند جذب هر دو شکل آهن آلی و معدنی را در بدن مختل کند.
نیستانی به این نکته هم اشاره کرد که برخی مواد غذایی حاوی ویتامین C جذب آهن معدنی را تسهیل می‌کند.
مدیر گروه تحقیقات تغذیه‌ای انستیتو تغذیه‌ای وزارت بهداشت بهمطالعه‌ای که توسط این مرکز روی 230 نفر انجام شده اشاره کرد و گفت: در این مطالعه افراد روزی دو مرتبه 250 سی‌سی در وعده‌ی ناهار و شام دوغ مصرف کردند که پس از 3ماه مصرف مشخص شد نه تنها هموگلوبین این افراد پایین نیامده بلکه تا حدی افزایشهموگلوبین هم داشتند.
این متخصص تغذیه بر این باور است که جذب آهن در PH اسیدی ترغیب می‌شود.
نیستانی در پاسخ به این مسئله که در فرهنگ ایرانی برخی بعد از خوردن غذا بلافاصله چای می‌نوشند و این کار چه مضراتی ممکن است در پی داشته باشد گفت: درچای یک‌سری آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام پلی‌فنل‌ها وجود دارد که از نظر ساختارشیمیایی به آهن‌های گیاهی وصل می‌شوند و به نوعی جذب آهن را مختل می‌کنند.
وی به افراد توصیه کرد: باید تا دو ساعت بعد از خوردن غذا ازنوشیدن چای امتناع کنند.



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در سه شنبه 5 شهريور 1392

دو کاج

 

 

در کنار خطوط سيم پيام  

 

   خارج از ده دو کاج روئيدند

 

ساليان دراز رهگذران  

 

   آن دو را چون دو دوست ميديدند

 

يکي از روز هاي سرد پاييزي 

 

    زير رگبار و تازيانه باد

 

يکي از کاج ها به خود لرزيد   

 

  خم شدو روي ديگري افتاد

 

گفت اي آشنا ببخش مرا  

 

   خوب درحال من تامل کن

 

ريشه هايم زخاک بيرون است  

 

   چند روزي مرا تحمل کن

 

کاج همسايه گفت با تندي  

 

   مردم آزار از تو بيزارم

 

دور شو دست از سرم بردار  

 

   من کجا طاقت تورا دارم

 

بينوا راسپس تکاني داد 

 

    يار بي رحم و بي مروت او

 

سيمها پاره گشت و کاج افتاد  

 

   برزمين نقش بست قامت او

 

مرکز ارتباط ديد آن روز  

 

   انتقال پيام ممکن نيست

 

گشت عازم گروه پي جويي  

 

   تا ببيند که عيب کار از چيست

 

سيمبانان پس از مرمت سيم  

 

   راه تکرار بر خطر بستند

 

يعني آن کاج سنگدل را نيز  

 

   با تبر تکه تکه بشکستند

 

و حال نسخه جديد اين شعر زيبا

 

در كنار خطوط سيم پيام

 

خارج از ده دو كاج روئيدند

 

ساليان دراز رهگذران

 

آن دو را چون دو دوست مي‌ديدند

 

روزي از روزهاي پائيزي

 

زير رگبار و تازيانه باد

 

يكي از كاج ها به خود لرزيد

 

خم شد و روي ديگري افتاد

 

گفت اي آشنا ببخش مرا

 

خوب در حال من تأمل كن

 

ريشه‌هايم ز خاك بيرون است

 

چند روزي مرا تحمل كن

 

كاج همسايه گفت با نرمي

 

دوستي را نمي برم از ياد

 

شايد اين اتفاق هم روزي

 

ناگهان از براي من افتاد

 

مهرباني بگوش باد رسيد

 

باد آرام شد، ملايم شد

 

کاج آسيب ديده ي ما هم

 

کم کمک پا گرفت و سالم شد

 

ميوه ي کاج ها فرو مي ريخت

 

دانه ها ريشه مي زدند آسان

 

ابر باران رساند و چندي بعد

 

ده ما نام يافت کاجستان

 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در دو شنبه 14 مرداد 1392

آداب تعویض آپارتمان

راهنمایی برای اینکه در جابه­جای­­های ملکی، موفق عمل کنید.

در بازار مسکن کسانی که به دنبال خرید ملک هستند، معمولا به دودسته تقسیم می­شوند:

دسته­ی اول را افرادی تشکیل می­دهند که در طول زندگی­شان هیچ سابقه­ی ملکی برای آنها ثبت نشده است! به این معنی که این افراد برای اولین باراست که می­خواهند برای خرید واحد مسکونیاقدام کنند. این دسته را معمولازوج­های جوان شکل می­دهند.

دسته­ی دوم نیز خانواده­هایی هستند که آپارتمان ملکی دارند اما به دلایلی همچون جابه­جایی به آپارتمان بزرگ­تر،رفتن به محلّه­ای بالاتر و مطلوب­تر یا تعویض با آپارتمانی جوان­تر، با عمر بنای کمتر در مقایسه با محلِّ فعلی سکونت قصد فروش ملک­شان و خریدملکِ جدیدتر را دارند. برای این دسته از متقاضیان مسکن، شرایط کنونی بازار به گونه­ایاست که اگر دقّت و احتیاط، چاشنی اقدام نگردد، ناکامی در تعویض ملک، حتمی خواهدبود.

در بازار مسکن زمانی که قیمت­ها شروع به رشد صعودی می­کند وهمزمان با افزایش قیمت، خرید و فروش­ها نیز رونق می­گیرد و حجم معاملات در بازارافزایش پیدا می­کند، ریسک معامله برای دسته دوم تا چند برابر افزایش پیدا می­کند.این دسته، برای خرید ملک حتماً و حتماً باید ملکِ در اختیارشان را بفروشند تابتوانند از طریق تأمین نقدینگی، ملک جدید را بخرند.

پس این دسته یعنی دسته­ی دوم، برای خرید ملک، یک گام اضافه­ترباید بردارند، که اگر در برداشتن این گام، مدیریّت زمان نداشته باشند، جزوبازندگان بازار و زیان دیدگانِ معاملات ملکی محسوب خواهند شد.

منظور از مدیریّت زمان چیست ؟

چرا دسته­ی دوم تقاضا در بازار مسکن باید احتیاط بیشتری نسبتبه دسته اول داشته باشند؟ چرا بازار مسکن در حال حاضر برای دسته دوم پرریسک­تر ازدسته­ی اول است؟

برای پاسخ خلاصه به این پرسش­ها فقط به همین یک جمله بسنده می­کنیم:"تأخیر زمانی در فاصله­ی فروش ملک اول وخرید ملک دوم می تواند به رشد قیمت ملک دوم منجر شود و قدرت پول حاصل از فروش ملکاول را برای تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید ملک دوم کاهش دهد." کسانی که در حال حاضر تصمیم گرفته­اند ملک­شان را با آپارتمانبهتر تعویض کنند، مبلغ مورد نیازشان را باید از طریق فروش ملک کنونی­شان تأمینکنند.

برای این گونه معاملات لازم است موارد زیر مدِّنظر قرار گیرد ومو به مو اجرا شود:

اول حساب کنید .

شاید شما جزء کسانی هستید که ملک بزرگ و سالخورده دارید، طوریکه با پول حاصل از فروش آن می­توانید ملک نوساز با متراژی تقریباً برابر آنچهداشته­اید بخرید. در این صورت در قدم اول باید ارزش واقعی ملک­تان را از طریق سؤالاز مشاوران املاک، محاسبه کنید. یادتانباشد عددی که مشاوران املاک به شما درباره­ی قیمت واقعی ملک­تان می­گویند اصلاًدقیق نیست، باید یک نفر به عنوان خریدار به همراه مشاور املاک از ملک شما بازدیدکند و اگر قیمت تعیین شده را قبول کرد، در این صورت آن قیمت، قیمتِ واقعی ملک شمااست.

اول بخرید بعداً بفروشید .

همیشه برای تعویض ملک این جمله را مدنظر داشته باشید: "اول بخرید، بعداً بفروشید." اما این جمله به آن معنی نیست که بدون آنکه مشتری برای فروشملک کنونی­تان پیدا کرده باشید، دست به خرید بزنید. چون که در این حالت شما اصلاپولی برای خرید ملک جدیدتر ندارید.

پس چه کار باید کرد ؟

شیوه درست، این­گونه است که شما پیش از آن که ملک مورد پسندتانرا پیدا کنید و با فروشنده بر سرِ قیمت مشخّصی به توافق برسید، باید برای ملک قبلیمشتری دست به نقد پیدا کرده باشید. طوری که به محض توافق برای خرید ملک جدیدتر، اقدامبه تنظیم مبایعه نامه، برای ملک قدیمی کنید تا بتوانید با دریافت پول آن، مبایعهنامه­ی ملک جدید را امضاء کنید.

برخی افراد بی تجربه ابتدا ملک اول را می فروشند و تازه بهدنبال ملک جدید می­گردند! در این حالت به خصوص در این شرایط که قیمت­ها ماه به ماهدر حال افزایش است، به تدریج از ارزش پول­شان کاسته می­شود و اگر تأخیر، طولانیشود، این افراد برای همیشه از خرید ملک دور خواهند ماند.

به عنوان مثال اگر فردی با فروش یک آپارتمان 100 متری 5 سالساخت در تهرانپارس، 300 میلیون تومان عایدی به دست بیاورد، این فرد قادر خواهد بوددر همان منطقه یک آپارتمان نوساز آماده­ی تحویل با مساحت 80 مترمربع خریداری کند. اینفرد همچنین می تواند در غربی­ترین نقطه­ی تهران یک آپارتمان 90 متری نوساز را صاحبشود یا اینکه برای پیش­خریدِ یک واحد 100متری اقدام کند. اما اگر همین فرد 300 میلیون تومان­اش را فقطظرف دو ماه معطّل بگذارد و نتواند بلافاصله با پول حاصل از فروش ملک­اش، آپارتمانبخرد، ماهانه حداقل 15 درصد از قدرت خریدش کاسته می­شود.

توصیه دیگری که بایدبرای دسته دوم تقاضا در بازار مسکن ارائه کرد، این است که اگر ملک کنونی این افراددارای سند ملکی و محضری است، بهتر است ملک جدیدتر نیز دارای سند رسمی باشد.



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 4 مرداد 1392

طلای تابستان

زردآلو بومی نواحی چین است و هنوز هم به صورت وحشی در این مناطق می روید. این درخت در اوایل قرن اول میلادی به آسیا و اروپا راه یافت. ارتفاع درخت زردآلو تا 6 متر هم می رسد . برگ های آن مانند قلب نوک تیز و به رنگ سبز روشن مایل به زرد می باشد . گل های زردآلو درشت و به رنگ سفید متمایل به قرمز است . میوه آن گوشتی و زرد رنگ ، با طعمی مطبوع و شیرین بوده که در اواسط تابستان می رسد. هسته زردآلو صاف ، قهوه ای و بیضی شکل است. در داخل هسته مغز آن قرار درد که طعم آن گاهی شیرین و گاهی تلخ می باشد.

مواد مغذی موجود در زردآلو و اثرات مفید آنها : 

این میوه سرشار از ویتامین های A و C و آهن است. مواد مغذی موجود در زردآلو از چشم ها و قلب حفاظت می کنند و فیبر موجود در آن بر علیه بیماری ها مبارزه می کند.

زردآلو منبع غنی بتاكاروتن (پیش ساز ویتامین A ) است. زردآلوهایی كه رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاكاروتن بیشتری هستند. مواد غذایی حاوی بتاكاروتن باعث كاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سكته ، آب مروارید و بعضی سرطان ها می شوند.

مقادیر بالای بتاکاروتن و لیکوپن موجود زردآلو باعث می شود غذای مفیدی برای حفظ سلامتی قلب باشد. این دو ماده بعنوان آنتی اکسیدان، از اکسیداسیون LDL- کلسترول و بروز بیماری قلبی جلوگیری می کنند.

بتاکاروتن در بدن ، به ویتامین A تبدیل می شود . پس می توان گفت زردآلو منبع غنی ویتامین A است که در حفظ بینایی چشم موثر است و بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول ها توسط رادیکال های آزاد را می گیرد.

زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است. لذا در تقویت بینایی چشم ، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و آب مروارید موثر است.

رادیکال های آزاد، عدسی چشم را تخریب می کنند و باعث بروز آب مروارید می شوند یا اینکه ذخیره ی خونی چشم ها را از بین برده و باعث تخریب بافت چشم می شوند.

زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است. مطالعات نشان می دهد مصرف فیبرهای محلول باعث حفظ قند خون در مقدار طبیعی و كاهش كلسترول خون می شود. فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری های روده ای جلوگیری می کند.

برگه زردآلو سرشار از پتاسیم است. مصرف مواد غنی از پتاسیم باعث تنظیم فشارخون می شود.

زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه B برای درمان بیماری های عصبی و روحی ، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی و ... مفید است.

میوه و هسته شیرین زردآلو به علت دارا بودن ویتامین C برای تقویت بدن، رفع اختلال در رشد کودکان، جلوگیری از خونریزی لثه موثر است.

به علت داشتن آهن در خون سازی موثر است.

سایر خواص درمانی زردآلو :

تصفیه کننده خون است. عروق را باز می کند . ملین است .

بوی بد دهان را رفع می کند. تب بر است . به علت داشتن کبالت برای کم خونی مفید است . التهاب مفاصل را برطرف می کند. ضد نرمی استخوان است . برای قلیایی کردن بدن مفید است

همچنین :

زردآلو به علت داشتن مقداری اسید سالسیلیک ، برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است.

زردآلو، خنک و اشتها آور است. 

زردآلو، باعث رفع تشنگی و عطش می شود.

برای رفع یبوست و بواسیر مفید است.

مصرف برگه زردآلو سبب هضم غذا میشود و از یبوست جلوگیری میكند. برای مصرف برگه ، ابتدا آن را با آب بشویید . سپس آن را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. سپس یک دانه لیموترش در آن بیندازید و صبح ناشتا ، برگه خیس خورده را همراه با آب آن میل کنید که برای رفع یبوست بسیار مفید است.

حرارت درونی بدن را پایین می آورد.

برگه زردآلو باعث هضم غذا می شود و برای یبوست مفید است.

تذکراتی در مورد مصرف زردآلو :

* از زیاده روی در مصرف زردآلو خودداری کنید ، زیرا مصرف زیاد آن در هضم مواد غذایی ایجاد اختلال کرده و دچار اسهال می شوید.

* افرادی که ناراحتی کبدی دارند، باید از زیاد خوردن زردآلو پرهیز کنند.

* هسته تلخ زردآلو مواد سمی به نام اسید سیانیدریک و اسید پروسیک دارد . لذا خوردن هسته تلخ زردآلو خطرناک است.

* مصرف زیاد زردآلو باعث ایجاد لک های سفید پوستی می شود.

* زردآلو از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است ، لذا برای سرد مزاجان مضر است. اگر زردآلو را همراه با هسته شیرین آن بخورید ، دچار نفخ معده نخواهید شد.

* كسانى كه دچار سوزش یا نفخ معده هستند، از مصرف زیاد زردآلو پرهیز كنند.

* زردآلو به طور کلی دیرهضم و نفاخ است . بنابراین اشخاص مسن و کودکان باید از خوردن زیاد آن پرهیز کنند .

* زردآلو را همیشه قبل از غذا بخورید و هسته اش را نیز همراه آن مصرف کنید ، زیرا هسته شیرین زردآلو ضد نفخ بوده و هضم آن را آسان می سازد .

* این میوه را هنگام ناشتا وبا معده خالی نخورید، زیرا سبب دل پیچه مى شود.

* زردآلوی کال و نرسیده دیرهضم و نفاخ است . همچنین ترشح اسید معده را افزایش می دهد و باعث ترش کردن معده می شود.

* هرگز زردآلو را بعد از غذاهای سنگین نخورید.

* بعد از خوردن زردآلو آب سرد ننوشید یا با آب سرد استحمام نکنید، زیرا باعث ایجاد گاز و نفخ در معده می شود.

* اگر بعد از خوردن زردآلو دچار سنگینی و نفخ معده شدید ، فوراً مقداری زیره را دم کرده و میل نمایید یا مقداری عرق زیره یا عرق نعنا بخورید

خواص درمانی هسته و برگ زردآلو :

  1.      هسته زردآلو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک ، و برگ و گل آن سرد و خشک است .
  2.     هسته زردآلو تقویت کننده قوای جنسی است
  3.   اگر چند قطره از روغن هسته را در گوش بچکانید ، صداهای گوش را از بین برده و سنگینی گوش را درمان می کند.
  4.      روغن هسته برای نرم کردن پوست مفید است .
  5.      روغن هسته اگر تلخ باشد ، کرم معده و روده را از بین می برد.
  6.     روغن تلخ هسته ورم مقعد را از بین برده و سنگ مثانه را خرد می کند.
  7.      دم کرده برگ زردآلو برای قطع اسهال مفید است .
  8.     برای تسکین درد گوش ، چند قطره از دم کرده برگ زردآلو را در گوش بچکانید .
  9.     از زردآلو میتوان برگه ، كمپوت و نكتار زردآلو تهیه كرد.
  10. برای تهیه نكتار زردآلو ، مقداری زرد آلوی رسیده و سالم را در مخلوط كن بریزید. سپس كمی آب ، یخ و شكر به آن بیفزایید و آن را مخلوط كنید. با این مخلوط خنك و خوشمزه می توانید از میهمان گرمازده ی خود در فصل تابستان پذیرایی كنید.


نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در چهار شنبه 19 تير 1392

بررسی خروپوف 2

با سلام و عرض ارادت خدمت تمامی شما دوستان عزیز

ازاینکه مدتی(یکماه)مقدور به آپلود مطالب نبوده ام ، رسما ازتون عذر خواهی میکنم .

در قسمت قبل درباره علل خروپوف و راه های درمان آن به طور مفصل اشاره کردیم. اما قسمت جدید مطالب:

 

خوددرمانی در خروپف کننده های ضعیف:

 

بزرگسالانی که از خروپف خفیف یا گاه و بی گاه رنج می برند باید از نکات درمانی زیر پیروی کنند :

 

شیوه زندگی ورزشی و سالم داشته باشید تا قدرت انقباضی ماهیچه هایتان افزایش یافته و وزنتان کاهش یابد .

 قبل از خواب از مصرف آرام بخشها ، قرصهای خواب آور و آنتی هیستامینها پرهیز کنید .

 

حداقل چهارساعت قبل از استراحت ( در حالت دراز کش ) از الکل و سه ساعت قبل از غذای سنگین پرهیز کنید .

 

الگوهای منظم خواب داشته باشید .

 

به جای به پشت خوابیدن ، به پهلوهای خود بخوابید .

 

زیرسرخود را چهار اینچ ( حدود ۱۰ سانتیمتر ) بالاتر از تخت قرار دهید .

 

به یاد داشته باشد که خروپف یعنی انسداد تنفس و انسداد می تواند خطرناک باشد که آن نه جالب است و نه ناامید کننده .

چگونه می شود از خروپف پیشگیری کرد؟

با انجام اقدامات زیر شاید بتوانید از بوجود آمدن خروپف جلوگیری کنید:

* کاهش وزن را مد نظر قرار دهید: اغلب افرادی که خرخر می کنند اضافه وزن دارند. ثابت شده است کاهش وزن حتی به اندازه سه تا چهار کیلوگرم می تواند دست کم باعث کاهش خرخر شود.

* از خوردن غذاهای سنگین و نوشیدن مشروبات الکلی اجتناب کنید: نوشیدن الکل یا خوردن غذا به مقدار زیاد در شب باعث شل شدن عضلات مجاری هوایی و افزایش احتمال خرخر می شود.

* سیگار را ترک کنید: سیگار کشیدن باعث پرخونی مخاط بینی و ریه ها می شود و با انسداد نسبی این مجاری خرخر بوجود می آورد.

 

* به پهلو بخوابید: افرادی که به خرخر شدید مبتلا هستند. در هر وضعیتی که بخوابند خرخر می کنند؛ اما به غیر از این گروه افراد، معمولاً خرخر هنگام خوابیدن به پشت بوجود می آید و با خوابیدن به پهلو، خرخر فروکش می کند. یک راه برای آنکه در طول شب به پهلو بخوابید آن است که در پشت لباس خواب خود یک جیب بدوزید و جسمی سخت مثلاً یک توپ تنیس را در آن قرار دهید به این ترتیب خوابیدن روی پشت آزارنده می شود و به خوابیدن به روی پهلو عادت می کنید.

* بدون بالش بخوابید: بالش ها به خصوص بالش های خیلی نرم باعث خم برداشتن گردن و در نتیجه انسداد مجاری هوایی و خرخر می شوند.

 

تشخیص علت خروپف

هنگام مراجعه به پزشک او از شما در مورد آلرژی، عادت غذا خوردن، داروهایی که مصرف می کنید و سابقه مصرف سیگار یا الکل پرسش خواهد کرد. در صورتی که هیچکدام از موارد بالا در ایجاد خرخر در شما مقصر نباشند، پزشک گلو و مجاری بینی شما را معاینه خواهد کرد تا ببیند آیا اشکال در ساختمان آنها باعث تنگی مسیری عبور هوا و خرخر شده است یا نه.

در صورتی که پزشک مشکوک شود که شما هنگام خرخر کردن شبانه دچار قطع تنفس انسدادی هم می شوید ممکن است از فردی که با شما زندگی می کند بخواهد که الگوهای خواب شما را در طول شب یادداشت کند یا اینکه در صورت در دسترس بودن شما را به یک لابراتوار خواب بفرستد تا یک بررسی نظارت خواب روی شما انجام شود تا معلوم شود چه هنگامی و چند بار حین خواب دچار قطع تنفس می شوید.

 

شیوه هایی برای درمان خروپوف:

 

روش ها، داروها، اعمال جراحی و تمرین های مختلفی برای درمان خرخر پیشنهاد شده است، اما در اغلب موارد با انجام تغییرات ساده ای در سبک زندگی خود می توانید از شر خر وپوف خلاص شوید:

* الکل مصرف نکنید.

* از مصرف داروهای تسکین بخش و آنتی هیستامین (به خصوص هنگام خواب) اجتناب کنید.

* اگر اضافه وزن دارید با ورزش کردن وزنتان را کاهش دهید.

* اگر دچار آلرژی هستید، موادی را که به آنها آلرژی دارید از محل خواب خود بزدایید. مثلاً حیوان خانگی تان را از اتاق خواب خارج کنید یا ملحفه های خود را مرتباً بشویید تا حشرات میکروسکوپی به نام هیره ها (مایت ها) که یکی از عوامل شایع آلرژی هستند از آنها زدوده شوند.

* به پهلو بخوابید.

* اگر هوای اتاق خشک است، از یک دستگاه مرطوب کننده هوا استفاده کنید.

* در دراگ استورها و داروخانه وسایل مختلف کمک به خواب وجود دارند که به شما کمک می کنند روی پهلو بخوابید.

همچنین وسائلی برای گشاد کردن مجاری بینی در بازار موجود است که به افرادی که دچار احتقان و پرخونی بینی یا انحراف تیغه بینی هستند کمک می کند.

در صورتی که به علت ناهنجاری فک یا دهان، تنفس شما از راه بینی با اشکال صورت می گیرد، دندانپزشک تان ممکن است با تجویز یک پروتز دهانی بتواند این مشکل را حل کند.در صورتی که علاوه بر خرخر قطع تنفس هم در شما بوجود می آید، پزشکتان ممکن است راههای زیر را پیشنهاد کند:

* کم کردن وزن در صورتی که چاق باشید.

* استفاده از فشار مداوم مثبت راههای هوایی : (CPAP) در این شیوه از ابزاری استفاده می شود که اکسیژن را تحت فشار وارد بینی شما می کند و مجاری هوایی را که روی هم خوابیده اند باز می کند.

* جراحی: از شیوه های مختلف جراحی برای رفع انسداد مجاری هوایی استفاده می شود از جمله جراحی سومنوپلاستی که در آن با استفاده از امواج رادیویی پرفرکانس، بافت های کام نرم کاهش داده می شود تا از انسداد مسیر عبور هوا به وسیله آن جلوگیری شود.

 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در سه شنبه 21 خرداد 1392

بررسی خروپوف

خروپوف کردن به علت ارتعاش کام نرم (بخش نرم سقف دهان)، هنگامی که ریه ها در مقابل مجاری هوایی مسدود شده وهوا را به درون می کشند بوجود می آید. چنین وضعیتی معمولاً هنگامی رخ می دهد که عضلاتی که راههای هوایی را باز نگه می دارند هنگام خواب بیش از حد شل شوند یا هنگامی که بافت های اضافی در این قسمت وجود داشته باشد.

اصوات پر سروصدای خروپف کردن هنگامی رخ می دهند که انسدادی در جریان آزاد هوا در راههای هوایی پشت دهان و بینی وجود دارد . این قسمت از راه هوایی قابلیت مسدود شدن دارد ( در جاییکه زبان و قسمت بالای گلو در تماس با کام نرم و زبان کوچک هستند )‌. خروپف هنگامی اتفاق می افتد که این اعضاء به یکدیگر برخورد می کنند و درهنگام نفس کشیدن می لرزند .

هر وضعیت یا ماده ای که باعث شل شدن عضلات این ناحیه یا منجر به ساخته شدن بافت چربی در آن شود می تواند به خروپوف منجر شود، از جمله: نوشیدن مشروبات الکلی، مصرف داروهایی مانند داروهای خواب آور، داروهای ضدسرماخوردگی یا آنتی هیستامین ها، خوابیدن بر روی متکای بیش از حد نرم یا بزرگ، به پشت خوابیدن و داشتن اضافه وزن.

انسداد مجاری هوایی و در نتیجه خروپوف کردن همچنین ممکن است ناشی از بد شکلی ساختمان بینی از جمله، کام نرم یا زبان کوچک یا بیش از حد دراز یا انحراف تیغه میانی بینی باشد.

در کودکان بزرگی لوزه ها اغلب باعث خروپوف کردن می شود. هر بیماریی که باعث انسداد مجاری هوایی ریه ها شود از جمله آسم می تواند به علت انسداد به خروپوف بینجامد؛ سیگار کشیدن نیز با تحریک مجاری هوایی می تواند خرخر کردن را بدتر کند.

۲۰ تا ۲۵ درصد از افرادی که مبتلا به خرخر در حین خواب می باشند دچارعارضه جدی کاهش میزان اکسیژن خون در حین خواب می شوند. ۵/۳ تا ۵ درصد از مرگ و میر در حین خواب بعلت قطع تنفس رخ می دهد. چنانچه در حین خواب دامنه تنفس به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد( هایپوپنه) و جریان تنفس به مدت ۲۰ ثانیه قطع گردد( آپنه) باعث عوارض جـــــــدی کاهش میزان اکسیژن خون در حین خواب خواهد شد و علائم ذیل مشاهده می شود:

 

خروپوف چگونه تظاهر می کند؟

خروپوف به صورت سر و صدایی خشن و کلفت و نامنظم با درجات متفاوتی از شدت، فرکانس و طنین هنگام خواب شنیده می شود.

هنگامی که با یک فرد خروپوف کننده زندگی می کنید و متوجه می شوید که خرخر کردن او بسیار بلند است و در فواصل آن دوره هایی از قطع کامل تنفس بوجود می آید.چنین شخصی ممکن است دچار قطع تنفس انسدادی هنگام خواب باشد که یک عارضه وخیم تنفسی است.

اگر پس از خروپوف شبانه در طول روز خواب آلوده و خسته باشید، ممکن است همانطور که در بالا گفته شد حین خرخر کردن به علت قطع تنفس از رسیدن اکسیژن کافی به بدن محروم شده باشید.

اگر در موقعیت های نامناسب مثلاً در طول یا هنگام رانندگی ناگهان به خواب می روید. ممکن است به علت قطع تنفس انسدادی حین خروپوف کردن در شب ها خوابتان سبک و قطعه قطعه شده باشد و کمبود خواب باعث این حملات خواب شده باشد. البته این حالت ممکن است به علت بیماری نارکولپسی (حملات خواب) هم رخ دهد.

افرادی که خروپف می کنند ممکن است یکی از مشکلات زمینه ای زیر را داشته باشند :

قدرت انقباضی ضعیف ماهیچه ها در زبان و گلو : هنگامیکه ماهیچه ها در اثر مصرف الکل یا داروهای خواب آور بیش از حد شل شده باشند زبان به عقب و داخل راه هوا می افتد یا اینکه ماهیچه های گلو از اطراف به داخل راه هوایی کشیده می شوند . این وضعیت همچنین می تواند در طول خواب عمیق نیز اتفاق بیفتد .

بزرگی بیش از حد بافت گلو : کودکان با لوزه های بزرگ اغلب خروپف می کنند . افراد چاق نیز دارای بافت گردنی حجیمی هستند . کیستها یا تومورها نیز می توانند باعث بافت گردن حجیم بشوند ، اما نادر هستند .

کام نرم طویل و یا زبان کوچک : وجود یک کام طویل سبب باریکی سوراخ بینی به گلو می شود . بافت کامی که آویزان می باشد همانند یک دریچه لرزشی پرسروصدا در طول تنفسی آرام عمل میکند . در صورت وجود زبان کوچک طویل مشکلات بیشتری ایجاد می شود .

راههای هوای بینی مسدود شده : در یک بینی گرفته یا کیپ شده برای کشیدن هوا به داخل نیاز به تلاش بیشتری می باشد . این حالت یک مکش شدید در گلو ایجاد می کند و بافت نرم گلو را به هم می چسباند و باعث خروپف می شود . بنابراین خروپف اغلب فقط در زمان فصل تب یونجه یا سرماخوردگی یا عفونت سینوسی رخ می دهد .

همچنین بدشکلی بینی یا دیواره بینی از قبیل انحراف تیغه بینی ( تغییر شکل دیواره ای که یک سوراخ بینی را از دیگری جدا می کند ) می تواند باعث چنین انسدادی بشود .  

 

آیا خروپف کردن مضر است ؟ 

از لحاظ اجتماعی بلی ! هنگامیکه خروپف کردن موضوعی برای تمسخر شخص شده و باعث بیخوابی شبانه و ناراحتی دیگران می شود مضر است .

از لحاظ پزشکی بلی ! الگوهای خواب را مختل کرده و فرد خروپف کننده را از استراحت مناسب محروم می سازد . هنگامیکه خروپف کردن شدید می باشد می تواند باعث مشکلات طولانی مدت و مضر سلامتی مانند وقفه تنفس انسدادی در هنگام خواب شود .

وقفه تنفسی در هنگام خواب

هنگامیکه در طول خروپف کردن بلند بطور مکرر تنفس قطع می شود به آن وقفه تنفس انسدادی در هنگام خواب گفته می شود . موارد شدید هر یک بیش از ۱۰ ثانیه طول کشیده و در هر ساعت بیش از هفت بار رخ می دهند . بیماران دچار وقفه تنفس ممکن است هر شب ۳۰ تا ۳۰۰ بار چنین وضعیتی را تجربه کنند . این وضعیت سطح اکسیژن خون را کاهش داده و باعث ایجاد مشکل در عملکرد قلب می شود .

تأثیر فوری وقفه تنفسی خواب این است که خروپف کننده خواب سبکی خواهد داشت و ماهیچه های خود را سفت نگه می دارد تا هوا به ریه ها جریان داشته باشد . بدلیل اینکه خروپف کننده نمی تواند بخوبی استراحت نماید ، ممکن است در طول روز خواب آلود باشد که انجام کار او مختل می شود و او در هنگام رانندگی یا استفاده از تجهیزات صنعتی در معرض خطر می باشد . اگر این اختلال سالهای زیادی ادامه داشته باشد ، ممکن است فشار خون بالا و بزرگی حجم قلب رخ دهد .

آیا خروپف کردن شدید قابل درمان است ؟

آنهایی که شدید خروپف می کنند کسانی هستند که در هر حالتی خروپف کرده یا مزاحم خانواده هایشان هستند . این افراد باید معاینه پزشکی شوند تا اطمینان حاصل شود که وقفه تنفس هنگام خواب وجود ندارد . در این مورد یک متخصص گوش و حلق و بینی معاینه کاملی از بینی ، دهان ، گلو ، سقف دهان ( کام ) و گردن انجام خواهد داد . برای تعیین شدت خطر خروپف و اینکه چه تأثیراتی در سلامتی فرد دارند ممکن است انجام مطالعه خواب در محیط آزمایشگاه ضروری باشد .

درمان خروپف

   درمان بستگی به تشخیص دارد . معاینه معلوم خواهد کرد که آیا خروپف به دلیل حساسیت ، عفونت ، تغییر شکل بینی ، یا لوزه های ( حلقی و کامی ) می باشد .

خروپف کردن یا وقفه تنفس انسدادی در هنگام خواب ممکن است به درمانهای مختلف کنونی پیشنهاد شده توسط بسیاری از جراحان گوش و حلق و بینی – سر و گردن پاسخ دهند :

اگر جراحی بسیار خطرناک بوده و یا مورد قبول بیمار نباشد ممکن است بیمار هر شب با یک ماسک بینی بخوابد که فشار هوا را به داخل گلو وارد می کند . این حالت « فشار مثبت مداوم راه هوایی » نامیده می شود .

خروپف مزمن کودک باید از نظر مشکلات لوزه های ( حلقی و کامی ) بررسی شود . ممکن است برای برگشت کودک به سلامتی کامل برداشتن لوزه ها لازم باشد .

این مطلب دامه دارد.....



:: برچسب‌ها: خروپوف, درمان, ضرر خروپوف,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 6 ارديبهشت 1392

بدانیم تا بمانیم 3

آیا میدانستید که طولانی ترین لباس عروس دنیا به طول ۱۰ متر است ؟

آیا میدانستید که روز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است ؟

آیا میدانستید که جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاک‌کن شیشه و چاپگرهای لیزری را زنان اختراع کردند ؟

آیا میدانستید که تمامی خرس‌های قطبی چپ ‌دست هستند ؟

آیا میدانستید که فیل ها تنها جانورانی هستند که قادر به پریدن نیستند ؟


آیا میدانستید که بطور متوسط، مردم آنقدر از عنکبوتها میترسند که نمیتوانند آنها را بکشند ؟

آیا میدانستید که مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود سقوط میکند ؟

آیا میدانستید که صندلی الکتریکی توسط یک دندانپزشک اختراع شد ؟

آیا میدانستید که استفاده از هدفون در هر ساعت باکتریهای موجود در گوش را تا ۷۰۰ برابر افزایش میدهد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که زنان تقریبا ۲ برابر مردان چشمک می‌زنند ؟

آیا میدانستید که انسان‌های راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش از چپ دست‌ها عمر می‌کنند ؟

آیا میدانستید که لئوناردوداوینچی قیچی را اختراع کرد ؟

آیا میدانستید که هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود ؟

آیا میدانستید که مورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست می‌افتند ؟

آیا میدانستید که هر انسانی در طول زندگی‌اش به طور میانگین ۸ عنکبوت را در حال خواب می‌خورد ؟

آیا میدانستید که گربه ماهی بیش از ۲۷۰۰۰ عضو چشایی دارد ؟

آیا میدانستید که کشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوخت فقط ۱۵ متر حرکت می‌کند ؟

آیا میدانستید که بهترین سایت تفریحی و سرگرمی راد اس ام اس دات کام است ؟

آیا میدانستید که هر آمریکایی به طور میانگین ۲ کارت اعتباری دارد ؟

آیا میدانستید که حشراتی مانند مورچه و زنیور هم دیکتاتوری دارند ؟

آیا میدانستید که اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین میشد ؟

آیا میدانستید که سریع ترین جت دنیا دارای سرعت ۳۶۰۰ کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که خطر ابتلا به آنفلوانزای مرغی ۱ بر ۱۰۰ میلیون میباشد ؟

آیا میدانستید که دروان حاملگی کرگدن به ۴۹۰ روز است ؟

آیا میدانستید که پستانداران بغیر از انسان و میمون، رنگها را بدرستی تشخیص نمیدهند ؟

آیا میدانستید که مونالیزا فاقد ابرو میباشد زیرا در دوران رنسانس تراشیدن ابرو مد بوده است ؟

آیا میدانستید که تقریبا نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر میگردند ؟

آیا میدانستید که نوشابه های زرد رنگ زیانبارتر از نوشابه های سیاه رنگ هستند ؟

آیا میدانستید که شش چپ اندکی از شش راست کوچکتر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید ؟

آیا میدانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی میباشد ؟

آیا میدانستید که مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر میباشد ؟

آیا میدانستید که جمعیت میمون های هند بالغ بر ۵۰ میلیون می باشد ؟

آیا میدانستید که تعداد چشمان عقربها به ۱۲ عدد میرسد ؟

آیا میدانستید که اثر سیب در بیـدار نـگـهـداشتن افـراد در شـب بـیشـتر از قـهــوه و کافئین است ؟

آیا میدانستید که فاصله سطح کره زمـیـن تـا مـرکز آن حدود ۶۳۷۰ کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که اغلب ماتیکها حاوی فلسهای ماهی میباشند ؟

آیا میدانستید که دارچین بسیار کشنده است و اگر به صورت وریدی به انسان تزریق شود باعث مرگ میشود ؟

آیا میدانستید که فقط یک نفر از ۱ میلیارد نفر بیش از ۱۱۶ سال عمر می‌کند ؟

آیا میدانستید که عمومی ترین نام در دنیا محمد است ؟

آیا میدانستید که بلندترین زن دنیا ۲۳۶ سانتی متر قد دارد ؟

آیا میدانستید که در دنیا از هر ۵ نفر ۴ نفر موهایش تیره میباشد ؟

آیا میدانستید که خرس کوالا هرگز آب نمی‌نوشد و آب مورد نیاز خود را با خوردن برگ گیاهان تامین می‌کند ؟

آیا میدانستید که دریاچه بایکال کهنسالترین دریاچه دنیا است، قدمت آن به ۷۰ میلیون سال میرسد ؟

آیا میدانستید که اسکیمو‌ها هم از یخچال استفاده می‌کنند، منتها برای محافظت غذا در مقابل یخ زدن ؟

آیا میدانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود و افراد بعد از خوردن غذا، بشقابشان را هم می‌خورند ؟

آیا میدانستید که دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یک چشمشان را باز می‌گذارند ؟

آیا میدانستید که حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در کلمات بکار می‌رود در حالیکه حرف Q کمترین کاربرد را دارد ؟

آیا میدانستید که یک گالن روغن سوخته، می‌تواند تقریبا یک میلیون گالن آب تمیز را آلوده کند ؟

آیا میدانستید که داغ ترین نقطه کره زمین در “دالول” اتیوپی است. در این منطقه در یک روز عادی دمای هوا در سایه به ۹۴ درجه فارنهایت می رسد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثر انگشت اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که حس بویای مورچه برابر با حس بویای سگ است ؟

آیا میدانستید که اعصابی که در بدن شما وجود دارد به اندازه فاصه زمین تا ماه است ؟

آیا میدانستید که در انگلیس قدیم قانون بود که شما نباید همسرتان رابا چیزی ضخیمتر از شصتتان بزنید ؟

آیا میدانستید که کتاب رکودهای گینس، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانه های عمومی می باشد ؟

آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه ۸ دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید ؟

آیا میدانستید که دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند ؟

آیا میدانستید که هر بار که یک تمبر را میلیسید ۱۰٫۱ کالری انرژی مصرف می‌کنید ؟

آیا میدانستید که زمین در آغاز پیدایش خود ۲۰۰۰ بار بزرگتر از حجم کنونی خود را داشته است ؟
 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در سه شنبه 27 فروردين 1392

بدانیم تا بمانیم 2


. آیا می‌دانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود وافراد بعد از خوردن غذا بشقاب‌هایشان را هم می‌خورند.

. آیا می‌دانستید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می‌باشند و بزرگتر می‌شوند.

. آیا می‌دانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می‌باشد.

. آیا می‌دانستید که اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.

. آیا می‌دانستید که بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیق‌ترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر می‌رسد.

. آیا می‌دانستید که فقط پشه ماده نیش می‌زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می‌کند.

. آیا می‌دانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است.

. آیا می‌دانستید مقاومت موش صحرایی در برابر بی‌آبی بیشتر از شتر است.

. آیا می‌دانستید جمعیت میمون‌های هند بالغ بر ۵۰ میلیون است.

. آیا می‌دانستید یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان در اختیار دارد.

. آیا می‌دانستید ۳۵۰ هزار نوع کفشدوزک در جهان وجود دارد.

. آیا می‌دانستید نوشابه‌های زرد رنگ، زیانبارتر از نوشابه‌های سیاه رنگ هستند.

. آیا می‌دانستید شش چپ، اندکی از شش راست کوچکتر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید.

. آیا می‌دانستید تعداد سلولهای گیرنده بویایی در سگهای معمولی، یک میلیارد و در سگهای شکاری،۴ میلیارد عدد است

. آیا می‌دانستید رشد کودک در بهار بیشتر است.

 
. توماس اديسون از تاريکي وحشت داشت 

. صداي اردک اکو ندارد 

. چشمهاي شتر مرغ از مغزش بزرگتر است
 
. مورچه ها نمي خوابند
 
. الفباي مردم هاوايي 12 حرف دارد 

. کد کشور روسيه 007 است
 
. اگر سر سوسک را قطع کنند براي چند هفته زنده مي مينند 

. ارتفاع برج ايفل در سرما و گرما بر اثر انقباض و انبساط 16 سانتي متر تغيير ميکند

.آدامس توسط يک فرمانده جنگي اختراع شد


نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در شنبه 10 فروردين 1392

اسرار مواد غذایی

با برملا شدن این اسرار شما می‌توانید با افزودن چند ماده غذایی خوشمزه به رژیم‌غذایی روزانه‌تان بدون زحمت چند كیلو وزن كم كنید.

1. اشك بریزید و وزن كم كنید:

ترب

اسرار: شاید با خوردن آن از شدت تندی، اشك از چشمان‌تان سرازیر شود اما این ماده‌غذایی تند مزه كه انواع و اقسام متعددی از آن در بازار وجود دارد، می‌تواند مشكل چربی‌های داخل سلولی را حل كند. تحقیقات دانشمندان دانماركی نشان داده، ترب از گرسنگی زودهنگام شما در طول روز نیز جلوگیری می‌كند.

استفاده: ترب را می‌توانید به‌صورت خام در سالاد یا كنار استیك سرو كنید. با ماهی هم تركیب جالبی می‌سازد كه نتیجه آن كم شدن دور كمر شماست.

2. راحت‌ترین كاهش وزن:

گریپ فروت

اسرار: اگر هر روز گریپ فروت بخورید در یك برنامه كاهش وزن 12 هفته‌ای چیزی حدود یک ونیم كیلو وزن كم خواهید كرد. این را نتیجه تحقیقات دانشمندان ایالات‌متحده در دانشگاه سن‌دیگو نشان داده است. تركیبات شیمیایی موجود در این میوه سطح انسولین را كاهش داده و باعث كاهش وزن می‌شود.استفاده:آن را تكه‌تكه بریده و با میگو و سس‌كاری مصرف كنید یا اینكه آب آن را با روغن زیتون، فلفل و گشنیز مخلوط كرده و ماهی را در آن بخوابانید.

 



.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در دو شنبه 5 فروردين 1392

خانه تکانی آسان برای عید نوروز 92

درخشندگی پنجرها با سرکه
اسید استیک موجود در سرکه به طور موثر می تواند چربی ها و جرم های انواع سطوح را برطرف سازد و دیگر لازم نیست برای این کار از انواع مواد شوینده شیمیایی و سمی استفاده نمایید.علاوه بر این، اسید استیک هم چنین مانع از رشد کپک ها و باکتری ها می شود و از این رو سرکه از بروز آلودگی ها نیز بر روی سطوح جلوگیری می کند و سطوح برای مدت طولانی براق و تمیز باقی می مانند. از این رو استفاده از سرکه برای نظافت اکثر قسمت ها و سطوح ها توصیه می شود اما پنجره ها یکی از مهم ترین قسمت هایی هستند که با کمک سرکه می توانند بدرخشند و برق بزنند.

نحوه ی تمیز کردن پنجره ها با سرکه
ابتدا پنجره را گردگیری کنید و گرد و غبار را از روی سطح پنجره حذف نمایید تا سرکه بهتر بتواند اثر کند و محلول سرکه خانگی را بر یک منطقه کوچک روی شیشه پنجره اسپری کنید و اجازه دهید چند لحظه روی شیشه بماند تا اسید استیک روی شیشه اثر کند و روزنامه مچاله شده که تقریبا آغشته به سرکه است را روی شیشه بکشید. برای این که از دستمال یا دستمال
حوله ای استفاده نکنید زیرا ممکن است پرز بر جای بگذارد.

استفاده از سرکه برای نظافت قسمت های دیگر

کانتر: چون سرکه سبب مهار رشد باکتری و کپک ها می شود، ماده بسیار مناسبی برای نظافت و ضد عفونی کردن کانتر و سطوح داخل آشپزخانه است.
کفپوش: سرکه به عنوان یک تمیز کننده ارزان و طبیعی می تواند ماده مناسبی برای نظافت و براق کردن سطوح براق و صیقلی کف باشد.

قهوه ساز
محلول ضعیف سرکه می تواند براحتی لکه قهوه و چای را در خود حل و از بین ببرد.

مس
سرکه برای نظافت سطوح مسی از بهترین گزینه هاست زیرا می تواند درخشش و جلوه اولیه مس را به آن برگرداند.

پاسیو
استفاده از سرکه برای نظافت پاسیو نه تنها سبب تمیزی و ضد عفونی شدن فضای پاسیو می شود بلکه از رشد علف های هرز نیز جلوگیری می کند و از این رو محیطی سالم را برای گیاهان خانگی شما فراهم می سازد.

آینه
سرکه برای نظافت آینه به همان اندازه موثر و مفید است که برای پنجره ها گفته شد. شما می توانید با همان روش از سرکه برای درخشان کردن آینه ها نیز استفاده نمایید.

تمیز کردن فرشبرای یک خانه تکانی آسان و بدون مواد شوینده به پیشواز عید نوروز 92 بروید. برق انداختن پنجرها با سرکه را امتحان کنید.
پیش از تمیز کردن فرش، حتما آن را خوب جارو بزنید تا گردوغبار آن گرفته شود. با مقداری ماست، لکه‌هایی را که تازه روی فرش به وجود آمده پاک کنید. برای این منظور ماست را روی لکه بریزید و با یک قاشق جمع کنید. سپس با دستمال تمیز خوب خشک کنید.گردوخاک لبه‌های قالی را با یک برس دستی پاک کنید و سپس جاروبرقی بکشید. برای تمیز کردن این قسمت می‌توانید از مخلوط آب و پودر لباسشویی و یک فرچه نرم کمک بگیرید؛ اما مواظب باشید این مخلوط به فرش آسیب نرساند. سپس این قسمت را با دستمال خشک کنید و هنگام پهن کردن، زیر فرش را کاغذ یا دستمال سفید قرار دهید تا نم فرش گرفته شود. صابون لباسشویی و شامپوی فرش که خاصیت قلیایی کمی دارند، شوینده‌های خوبی برای فرش هستند. اگر شامپو فرش ندارید، یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی و دو قاشق چایخوری نمک را در یک لیتر آب حل کنید. آن را خوب به هم بزنید تا کف کند. کف را با یک تور که زیاد آب جذب نمی‌کند روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید.

تمیز کردن اجاق گاز
اگر اجاق گاز با غذاهای مختلف کثیف شده و تمیز کردن آن برایتان مشکل است، کافی است مقداری رب گوجه‌فرنگی را روی لکه‌ها بمالید و بگذارید تا چند ساعت بماند و سپس با استفاده از یک اسفنج یا ابر نرم و مقداری آب گرم و صابون، لکه‌ها را پاک کنید.
اگر می‌خواهید اجاق‌ گاز خود را تمیز و شفاف‌ کنید، کافی‌ است‌ شب و ‌پس‌ از اتمام‌ کارتان همه قسمت‌های‌ داخل‌ و سطح‌ روی‌ اجاق‌ را با پنبه ‌آغشته‌ به‌ آمونیاک‌ مرطوب‌ کنید و شب ‌تا صبح‌ آن‌ را به‌ همان‌ حال‌ بگذارید.صبح‌ پارچه‌ تمیزی‌ را با نمک ‌و آمونیاک‌ آغشته‌ کنید و تمام‌ قسمت‌ها را با آن پاک‌ کنید.

سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی معمولا از جنس استیل است و بهتر است از مواد سفیدکننده قوی برای تمیز کردن استفاده نکنید زیرا رنگ استیل کدر می‌شود. پارچه‌ای را به سرکه سفید آغشته کنید و بر سطح ظرفشویی بکشید.جوش‌شیرین برای تمیز کردن سینک‌های استیل، عالی عمل می‌کند.
نمک ماده طبیعی مناسب برای ضدعفونی کردن سینک است. برای این منظور نمک خشک را روی سطح آن بپاشید و پس از نیم ساعت بشویید.
برای تمیز کردن سینک‌های آلومینیومی و چینی، محلول پودر ماشین لباسشویی توصیه می‌شود. بعد از آبکشی، با روزنامه مچاله شده سینک را برق بیاندازید.
نکاتی برای تمیز کردن وسایل چوبی منزل

تزیینات عاج روی چوب را می توان با کمک چوب پنبه که روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده و کمی به آب و شوینده ضعیف آغشته شده است، تمیز کرد. بعد از این مرحله با کمی پنبه که در آب فرو برده اید، آن را دوباره تمیز و در پایان با پارچه ای کتانی سطح عاج را خشک کنید.
قسمتی از روکش چوب های روکش دار جدا شده است؟
خودتان را ناراحت نکنید، از چسب تیوبی استفاده کنید و آن را دوباره بچسبانید و 24 ساعت یک جسم سنگین روی آن قرار دهید تا از چسبیدن آن مطمئن شوید.
اگر به طور مرتب وسایل چوبی را تمیز نکنید، حشرات موذی از فرصت استفاده می کنند و در بهار و اوایل تابستان تخم ریزی می کنند که اگر تعداد آن ها زیاد باشد باید از مواد مؤثرتری برای سم پاشی استفاده کنید. وسایل چوبی برخلاف شما گرما را حتی در زمستان هم دوست ندارند. شوفاژ را هم خیلی تحمل نمی کنند و از تهویه به خاطر تغییراتی که در دما ایجاد و هوا را خشک می کند، خوششان نمی آید، پس به دادشان برسید و با تمیز کردن آن ها به طول عمرشان بیفزایید.

یک خانه تمیز
اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به لوازم چوبی شما آسیب وارد می آورد. در چنین مواقعی بهتر است از هر نوع روغن های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود.
برای برطرف کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.
پاک کردن شیشه ها در شهر های غبار آلود دشوار است. برای اینکه شیشه ها کاملا براق و تمیز شوند مقداری از مخلوط آب و الکل روی شیشه ها بکشید سپس با پارچه نرم و بدون کرک خشک کنید. شیشه ها کاملا براق می شوند.
اگر آشپزخانه شما کوچک است و می خواهید دیوارها و سقف آن را بشویید کافی است که یک قابلمه آب را روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید تا آشپزخانه مملو از بخار شود بعد با اسفنج یا ابر تمام دیوارها را پاک کنید و برای پاک شدن بهتر آنها هرچند لحظه یک بار اسفنج را در آب ولرم و پودر رختشویی بفشارید.



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در دو شنبه 28 اسفند 1391

زردی من از تو .....

 

 
                                          چهارشنبه سوری     
يکی از آئينهای سالانه ايرانيان چهارشنبه سوری يا به عبارتی ديگر چارشنبه سوری است. ايرانيان آخرين سه شنبه سال خورشيدی را با بر افروختن آتش و پريدن از روی آن به استقبال نوروز می روند.
چهارشنبه سوري، يک جشن بهاري است که پيش از رسيدن نوروز برگزار مي شود.

مردم در اين روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهايشان مراسمی را برگزار می کنند که ريشه اش به قرن ها پيش باز می گردد.
مراسم ويژه آن در شب چهارشنبه صورت می گيرد برای مراسم در گوشه و کنار کوی و برزن نيز بچه ها آتش های بزرگ می افروزند و از روی آن می پرند و ترانه (سرخی تو از من ، زردي من از تو ) می خوانند.
ظاهرا مراسم چهارشنبه سوری برگرفته از آئينهای کهن ايرانيان است که همچنان در ميان آنها و با اشکال ديگر در ميان باقی بازماندگان اقوام آريائی رواج دارد.
اما دکتر کورش نيکنام موبد زرتشتی و پژوهشگر در آداب و سنن ايران باستان، عقيده دارد که چهارشنبه سوری هيچ ارتباطی با ايران باستان و زرتشتيان ندارد و شکل گيری اين مراسم را پس از حمله اعراب به ايران می داند.
در ايران باستان هفت روز هفته نداشتيم.در ايران كهن هر يك از سي روز ماه، ناميويژه دارد، كه نام فرشتگان است. شنبه و يکشنبه و... بعد از تسلط اعراب به فرهنگ ايران وارد شد. بنابراين اينکه ما شب چهارشنبه ای را جشن بگيريم( چون چهارشنبه در فرهنگ عرب روز نحس هفته بوده ) خودش گويای اين هست که چهارشنبه سوری بعد از اسلام در ايران مرسوم شد."
"برای ما سال ۳۶۰ روز بوده با ۵ روز اضافه ( يا هر چهار سال ۶ روز اضافه ). ما در اين پنج روز آتش روشن می کرديم تا روح نياکانمان را به خانه هايمان دعوت کنيم."
"بنابراين، اين آتش چهارشنبه سوری بازمانده آن آتش افروزی ۵ روز آخر سال در ايران باستان است و زرتشتيان به احتمال زياد برای اينکه اين سنت از بين نرود، نحسی چهارشنبه را بهانه کردند و اين جشن را با اعتقاد اعراب منطبق کردند و شد چهارشنبه سوری."
بخش كردن ماه به چهار هفته در ايران ،پس از ظهور اسلام است و شنبه و يكشنبه و دوشنبه و ........ناميدن روز هاي هفته از زمان رواج آن .شنبه واژه اي سامي ودرآمده به زبان فارسي و در اصل "شنبد" بوده است.

"
سور "در زبان و ادبيات فارسيو برخي گويش هاي ايراني به معناي "جشن"،"مهماني"و "سرخ" آمده است
مراسم چهارشنبه سوري

بوته افروزي   

در ايران رسم است كه پيش از پريدن آفتاب، هر خانواده بوته هاي خار و گزني را كه از پيش فراهم كرده اند روي بام يازمين حياط خانه و يا در گذرگاه در سه يا پنج يا هفت «گله» كپه مي كنند. با غروبآفتاب و نيم تاريك شدن آسمان، زن و مرد و پير و جوان گرد هم جمع مي شوند و بوته هارا آتش مي زنند. در اين هنگام از بزرگ تا كوچك هر كدام سه بار از روي بوته هايافروخته مي پرند، تا مگر ضعف و زردي ناشي از بيماري و غم و محنت را از خود بزدايندو سلامت و سرخي و شادي به هستي خود بخشند. مردم در حال پريدن از روي آتش ترانه هاييمي خوانند.
زردي من از تو ، سرخي تو از من
غم برو شادي بيا ، محنت برو روزي بيا
اي شب چهارشنبه ، اي كليه جاردنده ، بده مراد بنده
خاکستر چهارشنبه سوري، نحس است، زيرا مردم هنگام پريدن از روي آن، زردي و یيماري خود را، از راه جادوي سرايتي، به آتش مي دهند و در عوض سرخي و شادابي آتش را به خود منتقل مي کنند. سرود "زردي من از تو / سرخي تو از من"
هر خانه زني خاكستر را در خاك انداز جمع مي كند، و آن را از خانه بيرون مي برد و درسر چهار راه، يا در آب روان مي ريزد. در بازگشت به خانه، در خانه را مي كوبد و بهساكنان خانه مي گويد كه از عروسي مي آيد و تندرستي و شادي براي خانواده آورده است.
در اين هنگام اهالي خانه در را به رويش مي گشايند. او بدين گونه همراه خودتندرستي و شادي را براي يك سال به درون خانه خود مي برد. ايرانيان عقيده دارند كهبا افروختن آتش و سوزاندن بوته و خار فضاي خانه را از موجودات زيانكار مي پالايند وديو پليدي و ناپاكي را از محيط زيست دور و پاك مي سازند. براي اين كه آتش آلودهنشود خاكستر آن را در سر چهارراه يا در آب روان مي ريزند تا باد يا آب آن را با خودببرد.

مراسم كوزه شكني

مردم پس از آتش افروزي مقداري زغال به نشانه سياه بختي،كمي نمك به علامت شور چشمي، و يكي سكه دهشاهي به نشانه تنگدستي در كوزه اي سفالين مي اندازند و هر يك از افراد خانواده يك بار كوزه را دور سر خود مي چرخاند و آخرين نفر ، كوزه را بر سر بام خانه مي برد و آن را به كوچه پرتاب مي كند و مي گويد: «درد و بلاي خانه را ريختم به توي كوچه» و باور دارند كه با دور افكندن كوزه، تيره بختي، شور بختي و تنگدستي را از خانه و خانواده دور مي كنند.

 

همچنين گفته ميشود وقتي ميتراييسم از تمدن ايران باستان در جهان گسترش يافت،در روم وبسياري از کشورهاي اروپايي ،روز 21 دسامبر ( 30 آذر ) به عنوان تولد ميترا جشن گرفته ميشد.ولي پس از قرن چهارم ميلادي در پي اشتباهي كه در محاسبه روز كبيسه رخ داد . اين روز به 25 دسامبر انتقال يافت

فال گوش نشيني

زنان و دختراني كه شوق شوهر كردن دارند، يا آرزوي زيارت و مسافرت،غروب شب چهارشنبه نيت مي كنند و از خانه بيرون مي روند و در سر گذر يا سر چهارسو ميايستند و گوش به صحبت رهگذران مي سپارند و به نيك و بد گفتن و تلخ و شيرين صحبتكردن رهگذران تفال مي زنند. اگر سخنان دلنشين و شاد از رهگذران بشنوند، برآمدن حاجتو آرزوي خود را برآورده مي پندارند. ولي اگر سخنان تلخ و اندوه زا بشنوند، رسيدن بهمراد و آرزو را در سال نو ممكن نخواهند دانست.

 

قاشق زني 

زنان و دختران آرزومند و حاجت دار، قاشقي با كاسه اي مسين برمي دارند و شب هنگام در كوچه و گذر راه مي افتند و در برابر هفت خانه مي ايستند و بي آنكه حرفي بزنند پي در پي قاشق را بر كاسه مي زنند. صاحب خانه كه مي داند قاشق زنان نذر و حاجتي دارند، شيريني يا آجيل، برنج يا بنشن و يا مبلغي پول در كاسه هاي آنان مي گذارد. اگر قاشق زنان در قاشق زني چيزي به دست نياورند، از برآمدن آرزو و حاجت خود نااميد خواهند شد. گاه مردان به ويژه جوانان، چادري بر سر مي اندازند و براي خوشمزگي و تمسخر به قاشق زني در خانه هاي دوست و آشنا و نامزدان خود مي روند.

 

آش چهارشنبه سوري

 

خانواده هايي كه بيمار يا حاجتي داشتند براي برآمدن حاجت و بهبود يافتن بيمارشان نذر مي كردند و در شب چهارشنبه آخر سال «آش ابودردا» يا «آش بيمار» مي پختند و آن را اندكي به بيمار مي خوراندند و بقيه را هم در ميان فقرا پخش مي كردند.

 

 تقسيم آجيل چهارشنبه سوري

زناني كه نذر و نيازي مي كردند در شب چهارشنبه آخر سال، آجيل هفت مغز به نام «آجيل چهارشنبه سوري» از دكان رو به قبله مي خريدند و پاك مي كردند و ميان خويش و آشنا پخش مي كردند و مي خورند. به هنگام پاك كردن آجيل، قصه مخصوص آجيل چهارشنبه، معروف به قصه خاركن را نقل مي كردند. امروزه، آجيل چهارشنبه سوري جنبه نذرانه اش را از دست داده و از تنقلات شب چهارشنبه سوري شده است.

 

گرد آوردن بوته، گيراندن و پريدن از روی آن و گفتن عبارت "زردی من از تو، سرخی تو از من" شايد مهمترين اصل شب چهارشنبه سوری است. هر چند که در سالهای اخير متاسفانه اين رسم شيرين جايش را به ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک داده است
پس اميدورام دوستان عزيز با خواندن اين مطالب قشنگي اين رسم را با انجام كارهاي خطرناك و استفاده از ترقه هاي خطرناك خراب نكنند
 
 
تحريف آيين چهارشنبه سوري
يافته هاي پزوهشي نشان مي دهد كه تمامي آيين ها و يادمان هايي كه مردم ايران در هنگامه گوناگون بر پا مي داشتند و بخشي از آنها همچنان در فرهنگ اين سرزمين پايدار شده است ، با منش ، اخلاق و خرد نياكان ما در آميخته بود و در همه آنها ، اعتقاد به پروردگار ، اميد به زندگي ، نبرد با اهريمنان و بدسگالان و مرگ پرستان ، در قالب نمادها ، نمايش ها و آيين هاي گوناگون نمايشي گنجانده شده بود .
رفتار خشونت آميز و مغاير با عرف و منش جامعه نطير آنچه كه امروزه تحت نام چهارشنبه سوري شاهد آن هستيم ، در هيچكدام از اين آيين ها ديده نمي شود .
بهتر است بگوييم ، كساني كه با منفجر كردن ترقه و پراكندن آتش سلامتي مردم را هدف مي گيرند ، با تن دادن به رفتاري آميخته به هرج و مرج روحي ، آيين چهارشنبه سوري را تحريف كرده اند

 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در چهار شنبه 16 اسفند 1391

چند پیشنهاد ساده برای از بین بردن جوش

اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعي تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهماني مهم، يك مراسم رسمي، جشن تولد و... انگار كه طبيعت از سرلجبازي مي خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟...

اگر صبح كه از خواب بيدار می شويد متوجه شويد كه يك جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر اين اتفاق قبل از يك واقعه مهم برايتان پيش بيايد، حتما خيلی غصه دار می شويد.

اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعی تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهمانی مهم، يك مراسم رسمی، جشن تولد و... انگار كه طبيعت از سرلجبازی می خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟

مركبات: يكی از روش های متداول، گذاشتن مركبات بر روی جوش است. اسيدسيتريك موجود در اين ميوه ها به خشك شدن جوش چركی كمك می كند، در حالي كه ويتامين های موجود در آنها التهاب باكتری های عفونت زا را كم می كند.

اگر در جست و جوی درمان خانگی براي اين جوش ها هستيد استفاده از مركبات نقطه آغازين خوبی است. يك پرتقال يا ليمو را پوست كنده و از طرفی كه آب ميوه وجود دارد به پوست و روی جوش بماليد، اين كار باعث می شود تا كمی احساس سوزش كنيد. سپس اجازه دهيد تا در معرض هوا خشك شود. تكرار اين كار چندين بار در طول يك روز به شما كمك می كند تا جوش برطرف شود

نمك دريايی: به شما كمك می كند تا باكتری های موجود در جوش هاي چركی كشته شوند و منافذ پوستی پاكيزه بمانند. به اين منظور كمی آب را بجوشانيد. مقداري نمك دريايی را برداشته و كمی آب بر روی آن بريزيد تا خميری شكل شود. پس از آنكه خمير سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسيد با دست و دلبازی اين خمير را بر روی جوش قرار دهيد. صبر كنيد تا كاملا خشك شود و سپس محل را با آب بشوييد. اين عمل باعث كشته شدن باكتری ها شده و اجازه نمي دهد تا جوش چركی در صورتتان اثر و لكه ای باقی گذارد.

خمير دندان: اگر براي درمان جوش صورت خود خيلی عجله داريد پس بايد روش سريع الاثرتری را انتخاب كنيد. اگر قبل از خواب كمی خميردندان بر روي جوش بماليد، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پايانی عمر خود خواهد رسيد و شايد هم از بين رفته باشد.

سيب: سيب رنده شده را مستقيما بر روی جو ش ها بماليد و پس از خشك شدن نه تنها به از بين رفتن باكتری هاي موجود در جوش های چركی كمك می كند، بلكه جوش ها را خشك می كند.

 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در پنج شنبه 19 بهمن 1391

مطالب پیشین

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by shirkhorshidi